Uzupełnij zapis reakcji chemicznych oraz określ jej typ
a)______---> tlen + srebro
b)tlenek miedzi + _______----> ______+ tlenek węgla
c)_____+_____----> tlenek fosforu
d)_____+wapń ---> tlenek wapnia + węgiel


błagam pilne! potrzebne na już!prosze rozwiążcie to !!!!!! plissssssss!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T15:30:04+01:00
A)tlenek srebra---> tlen + srebro <reakcja analizy (rozpadu)
b)tlenek miedzi + węgiel----> miedź+ tlenek węgla <reakcja wymiany
c)tlen+fosfor ---> tlenek fosforu <reakcja syntezy (łączenia)
d)tlenek węgla+wapń ---> tlenek wapnia + węgiel <reakcja wymiany

Pozdrawiam ;D
2010-01-26T15:30:24+01:00
Uzupełnij zapis reakcji chemicznych oraz określ jej typ
a)__tlenek srebra____---> tlen + srebro -reakcja rozkładu

b)tlenek miedzi + ___węgiel____----> __miedź____+ tlenek węgla -reakcja wymiany

c)__tlen___+__fosfor___----> tlenek fosforu -reakcja łączenia

d)__tlenek węgla___+wapń ---> tlenek wapnia + węgiel -reakcja wymiany