Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T15:34:03+01:00
Pozostałe boki mają 5, 10,15cm

20/16=5/4
5/4 *4=5cm
5/4*8=10cm
5/4*12=15cm
2010-01-26T15:46:01+01:00
Boki czworokąta ABCD:
a = 8
b = 4
c = 16
d = 12

boki czworokąta A'B'C'D':
20/16 = 5/4

czyli czworokąty są so siebie podobne w skali 5:4.

więc:
boki czworokąta A'B'C'D wynoszą:
a = 5/4 * 8 = 10
b = 5/4 * 4 = 5
c = 5/4 * 12 = 15
d = 5/4 * 16 = 20

Odp. Dlugości pozostałych boków wynosza: 10, 5, 15 [cm] .