Odpowiedzi

2010-01-26T15:35:34+01:00
3000zł - 100%
x - 15%


100x= 45000 podzielić na 100
x= 450

3000zł- 450 - 450 =2100

odp komputer po dwukrotnej obniżce będzie kosztował 2100 zł .
1 5 1
2010-01-26T15:35:43+01:00
Przed obniżkami - 3000zł
Po pierwszej obniżce - 85% x 3000 = 2550zł
Po drugiej obniżce - 85% x 2550 = 2167,5zł
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T15:36:36+01:00
1. po pierwszej obniżce
3000 zł-100%
x-15%
3000 * 15 / 100=45000/100=450
3000-450=2550

2. po drugiej obniżce
2550-100%
x-15%

2550*15/100=3825/100=382.5

2550-382.5=2167.5
komputer po dwóch obniżkach będzie kosztował 2167.5 zł
1 5 1