Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T15:40:41+01:00
Liczymy długosć podstawy trójkata o wysokości 5 i ramieniu 8

a^2+5^2=8^2
a^2=64-25
a^2=39
a=√39
liczymy długosć podstawy trójkata o wysokości 5 i ramieniu 13
a^2+5^2=13^2
a^2=169-25
a^2=144
a=12

długosć całej podstawy ( a na ywoim rysunku) ma miarę ]
√39+12+5=√39+17

obw=√39+17+8+13+5=√39+43


pole= 1/2(a+b)*h=1/2(√39+17+5)*5=2,5(√39+22)
2010-01-26T15:42:41+01:00
Stosujemy tw. Pitagorasa.

13²- 5²= 144= 12²
8²- 5²= 39= √39
O= 12+√39+5 cm+8+13= 38 cm + √39
P= 1/2 (5+17+√39)*5= 55+1/2√39
2010-01-26T15:48:04+01:00
A= 17+ √39 ( a obliczyłam to korzystając z twierdzenia Pitagorasa tzn. c²= a²+b²)
czyli:
P= 1/2* (a+b) * h
P= 1/2* (5 + 17 + √39) * 5
P= 1/2 * 22 + √39 *5
P= 55 + √39

L= a+b+c+d
L= 5+8+13+17+√39
L= 43 + √39