Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T15:39:29+01:00
Korzeń (łac. radix) – część sporofitu, która dostarcza roślinom wodę i substancje odżywcze (sole mineralne), utrzymuje rośliny na podłożu i służy do gromadzenia substancji zapasowych.
2 2 2
2010-01-26T15:40:50+01:00
Pobiera wodę z solami mineralnymi
utrzymuje w podłożu
gromadzi materiały zapasowe
2 3 2
2010-01-26T15:56:09+01:00
1. Pobieranie wody z gleby.

2. Pobieranie soli mineralnych z gleby.

3. Przytwierdzanie rośliny do podłoża.

4. Magazynowanie substancji pokarmowych.

5. Syntezują takie substancje, jak: aminokwasy, alkaloidy (np. nikotyna), niektóre hormony (np. gibereliny, cytokininy).
2 4 2