Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T15:48:14+01:00
Dziadek urodził się 22 lipca 1925 roku w Pabianicach. Mieszkał tam z rodzicami i rodzeństwem. Uczęszczał tam do szkoły. Brzmi prawie jak sielanka... Jednak w 1936 zmarli jego rodzice i został zabrany do domu dziecka im. Stefana Żeromskiego w Łodzi, gdzie przebywał do okupacji niemieckiej. Tam też ukończył szkołę ( 7 klas szkoły podstawowej). W roku 1940 został wywieziony na przymusowe roboty do miejscowości Chruściele w dawnym powiecie Ełckim. Przebywał tam aż do wyzwolenia. (O tym co się działo z rodzeństwem później). W roku 1945 przyjechał na ziemie odzyskane, gdzie zamieszkał w Bukwałdzie (gmina Dywity). W roku 1947 ożenił się z Janiną Rozbicką. Miał czworo dzieci(tylko jednego chłopca ;), kobiety rządziły ;) ). Pracował między innymi w: Państwowej Gospodarce Rolnej, Centrali Rybnej, Zjednoczonym Energetycznym Okręgu Mazurskim(reszty nie mogę rozczytać ;)). Był pracownikiem fizycznym, sekretarzem, kierownikiem działu, szeregowym w wojsku itd. Czasy były ciężkie, więc "chwytał" się każdej pracy. Wojna minęła mu raczej spokojnie. Brał udział jak każdy młody w małych akcjach sabotażowych.

Popraw sobie miejscowość i imię
1 3 1
2010-01-26T15:57:13+01:00
Mieszkam wraz z moim dziadkiem, który nazywa się Jan Kowalski. W swoim życiu przezył wiele przygód, w które trudno uwiezyć. Ma 89 lat i jest bardzo dowcipny choć od pewnego czasu bardzo choruje. W dziecinstwie mieszkał na wsi, toczyła się wojna w której zginął jego ojciec. Od tamtej pory Dziadek jako maly chłopiec zaczał służyć armii Polskiej. Walczył z hitleryzmem został poszczelony kilka razy do dziś ma rany. W czasie tej słuzby zakochał się na powaznie jednak kobieta została wywieziona dodtad bardzo dobrze jej rysy twarzy. Jednak po wojnie znalazł swoją druga połowkę Elzbiętę z która wyszedł za mąz. Od tamtej pory mieszkali w małej wsi jednak kilka lat temu nastąpiła tam powodż i zniszczyła im dom . A teraz z dnia na dzień cieszy się wolnoścą kraju .


Ps. Wpisz prawdziwą ilośc lat twojego dziadka i imie zony bo ja nie wiem :)