Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T15:54:07+01:00
1. tlenek miedzi II - CuO
mCuO = 64u+ 16u=80u
mO= 16u
80u-100%
16u-x%
x%= 16u*100%:80u= 20%

2.tlenek żelaza II - FeO
mFeO = 56u+16u= 72u
mO=16u
72u-100%
16u-x%
x%= 16u*100%:72u= 22,2%

3. tlenek siarki IV - SO2
mSO2 = 32u+ 2*16u=64u
mO= 32u
64u-100%
32u- x%
x%= 32u*100%:64u=50%

Odp. Największy % tlenu zawiera tlenek siarki IV.

;]]
2 5 2
2010-01-26T21:53:03+01:00
A) CuO
79,5g ---- 100%
16g ---- x%
x = około 20%

b) FeO
72g ----- 100%
16g ----- x%
x = około 22%

c) SO2
64g ---- 100%
32g ---- x%
x = 50%

Odp: Największy procent tlenu zawiera tlenek siarki(IV). ;)