Hurtownia odzierzy zakupiła 12 jednakowych zimowych płaszczy i 15 jednakowych kurtek za łączną kwotę 13 500 zł. Płaszcz był o 180zł droższy niż kurtka. Oblicz cenę zakupu przez hurtownię płaszcza oraz cenę zakupu kurtki.
Zapisz wszystkie obliczenia.
Potrzebne na jutro
Dzięki:)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T15:54:20+01:00
X+180-cena płaszcza
x-cena kurtki
12-liczba kupionych płaszczy
15-liczba kupionych kurtek
13500-łączna kwota za zakup 12 płaszczy i 15 kurtek

12(x+180)+15x=13500
12x+2160+15x=13500
27x=13500-2160
27x=11340/27
x=420

420 zł- cena kurtki
420+180=600-cena płaszcza
2010-01-26T15:54:34+01:00
X -kurtka
x+180 -płaszcz


15x+12(x+180)=13500[zł]
15x+12x+2160=13500
27x=13500-2160
27x=11340
x=420
x+180=600

Odp.:Kurtka kosztuje 420zł, a płaszcz 600zł.
2010-01-26T16:11:06+01:00
X-płaszcze
y- kurtki
12x+15y=13500
x=y+180
podstawiamy
12(y+180)+15y=13500
12y+2160+15y=13500
27y=13500-2160
27y=11340
y=420

x=y+180
x=420+180
x=600
odp:płaszcz kosztuje600zł,a kurtka 420zł