Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-26T15:54:09+01:00
Musisz narysować dwa czworokąty o roznych bokach. jeden wiekszy i jeden mniejszy. na jednym czworakacie podpisac boki zgodnie z wielkościami. najmniejszy 4cm, najwiekszy 16 cm. itd. masz jeszcze 8 i 12 cm. Na drugim czworokącie zaznaczasz najdłuzszy bok 20 cm. najlepiej zaznacz boki to bedzie Ci łatwiej. np. a b c d. i jeden z nich masz juz wiadomy. :) a teraz obliczenia :
20/16 = a/12
240/16 = a
a= 15cm.

20/16 = c/8
160/16 = c
c=10cm.

20/16 = d/4
80/16 = d
d= 5 cm.
1 2 1
  • Użytkownik Zadane
2010-01-26T15:55:24+01:00
K=20/16
k=5/4

8×5/4=10cm
4×5/4=5cm
12×5/4=15cm