Zad:1
Kupując w sklepie internetowym, musimy dodatkowo zapłacić za przesyłkę zgodnie z taryfą podaną w tabeli:

Wartość zamówienia:
do 99,99 zł - Koszt przesyłki 9,90
od 100 zł do 149,99 - Koszt przesyłki 7,90
od 150 zł - Bez kosztów

Pewna płyta w sklepie internetowym kosztuje 25,59 zł, a w księgarni trzeba za nią zapłacić 29,10 zł. Ile można zaoszczędzić, kupując 5 takich płyt w sklepie internetowym zamiast w księgarni.?

Zad:2

2l butelka oranżady kosztuje 2,60 a 1,5l 2,26zł.

Ile złotych można zaoszczędzić, kupując 30l oranżady w butelkach dwulitrowych zamiast w butelkach półlitrowych.?

Odpowiedzi proszę razem z działaniami nie same wyniki.!

Z góry dziękuję :)

2

Odpowiedzi

2009-10-03T17:23:34+02:00
Internet......5×25.59zł=127.95
127.95+7,90=135,85
sięgarnia.... 5×29.10zł=145.5
zaoszczędzenie: 145,5-135,85=9,68zł
65 1 65
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-03T17:31:48+02:00
5*25,59=127,95zł
127,95+7,9=135,85zł
29,10*5=145,50zł
145,5-135,85=9,65- tyle można zaoszczędzić na zakupie płyt w internecie.
zad2
15 butelek dwu litrowych * 2,6=39zł
20 butelek 1,5l * 2,26=45,20zł
45,2-39=6,20-zaoszczędzone pieniądze
2 5 2