Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-03T17:21:27+02:00
Za jedną lekcje Ziemia obróci się o kąt α
α=45×(360°/(24×60))=11,25°=11°15'
s=(11,25/360)×40000km=1250km
1 5 1
2009-10-03T19:49:05+02:00
Musimy obliczyc z jaka predkoscia liniowa owy punkt przemieszcza sie na równiku
v=l/T = (40000000)/(24*3600)=462,9 m/sek
s=v*t
s=462,9*45*60=1250 km

ale podam tylko dla ciekawosci uczen w Warszawie przemiesci sie w tym samym czasie ok 766 km
pozdrawiam :)