W trójkącie PROSTOKĄTNYM jeden z kątów ostrych ma miarę 30stopni. Oblicz obwód tego trójkąta , jeżeli:
b)Dłuższa przyprostokątna ma długość 2,
c)przeciwprostokątna ma długość 2.

<matematyka gim2. niebieskie , str143.zad.4>

Prosze !! Pilne ..

2

Odpowiedzi

2010-01-26T16:22:30+01:00
Przyprostokątne
a = 2
b
przeciwprostokątna
c = 2

a²+b²=c²
2²+b²=2²
4+b=4
b=4-4
=0


nie ma takiego trójkąta...
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T16:33:04+01:00
B) h=2
h=(a√3):2
2=(a√3):2|*2
4=a√3|:√3
4/√3=a
4√3/3=a
b= 1/2a
b=2√3/3
obw=2+4/√3+2√3/3=2+2√3
c)a=2
b=1
h=2√3/2=√3
Obw.=2+1+√3=3+√3
2 5 2