Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-03T17:36:35+02:00
Człowiek na wiele różnych sposobów pragnie znaleźć Boga. Setki religii wskazuje nam na różne sposoby spodobania się Bogu i odnalezieia drogi do Niego. Dziś wielu ludzi, rozczarowanych niezadowalającymi odpowiedziami, jakie daje religia, szuka sensu życia gdzie indziej: w zabawie, nauce, sztuce, filozofii i wielu innych źródłach. Jednak bez względu na to, gdzie szukamy, pokazujemy tylko, że naprawdę czegoś nam brak, że mamy świadomość istnienia czegoś większego, co trudno nam zdefiniować, ale za czym tęsknimy.

Trudność w odnalezieniu Boga doprowadziła wielu ludzi do wniosku, że On po prostu nie istnieje. Ale problem nie polega na tym, że Boga nie ma, albo On nie chce nam się dać znaleźć - on leży po naszej stronie. Tym problemem jest zło, które czynimy. Jeśli szczerze spojrzysz na swoje życie, na pewno zauważysz kilka rzeczy, o których należałoby uczciwie powiedzieć, że nie spodobałyby się Bogu. Tak jest z każdym z nas - to oddziela nas od Boga i sprawia, że znalezienie Go jest tak często bardzo trudne.

Kiedy uświadomimy sobie, w czym leży problem, łatwo jest zroumieć nam jego rozwiązanie. Zło, które popełniamy, musi mieć określone konsekwencje - chyba, że ktoś inny, z własnej woli, zgodzi się je ponieść. Zgodzi się przyjąć oddzielenie od Boga, na jakie zasługujemy z powodu tego, jak postępujemy; zgodzi się na wszystko, włącznie ze śmiercią.

Oczywiście, żaden człowiek nie może tego zrobić - nie jest do tego zdolny. Może to zrobić tylko Bóg. I On rzeczywiście zrobił to - jako człowiek, Jezus z Nazaretu, przyszedł na ziemię po to, aby pozwolić nam Go poznać. Jego śmierć na krzyżu to przyjęcie na samego siebie całkowitej kary za wszystko zło, jakie popełniliśmy. Dlatego my nie musimy już płacić jej drugi raz sami - naszym oddzieleniem od Niego.

Jeżeli uwierzysz w tą prostą prawdę, możesz bez przeszkód przyjść do Boga. Oczywiście, pójście za Nim wymagać będzie od ciebie podjęcia pewnych konkretnych decyzji. Przede wszystkim wymaga tego, byś uznał go jako swojego Pana i był Mu posłuszny. Wymaga pewnych zmian w różnych dziedzinach życia. Nie zawsze może być to proste, ale możesz być pewien, że Bóg sam pomoże ci zmienić te dziedziny życia, które tego wymagają.

Bóg kocha i akceptuje cię takiego, jakim jesteś. Nie oczekuje, że staniesz się od zaraz doskonały, ale chce wybaczyć i samemu przemienić twoje życie tak, by stało się pełne treści i radości. Jeżeli chcesz dziś oddać swoje życie Bogu, zacznij od prostej modlitwy, w której wyrazisz Mu to, że Go potrzebujesz i pragniesz, by stał się dla ciebie kimś rzeczywistym. Przykład takiej modlitwy znajdziesz poniżej - jezeli nie umiesz znaleźć odpowiednich słów, by się pomodlić, będzie ona dla ciebie pomocna.

Panie Jezu,
Żałuję za zło, jakie popełniłem (poświęć kilka chwil na to, aby poprosić o przebaczenie konkretnych złych rzeczy, jakie masz na sumieniu). Przebacz mi proszę. Chcę teraz odwrócić się od tego wszystkiego, co złe. Proszę, pomóż mi zacząć zmieniać te dziedziny mojego życia, które Tobie się nie podobają. Dziękuję, że umarłeś za mnie na krzyżu, abym otrzymał przebaczenie i wolność. Dziękuję, że oferujesz mi przebaczenie i chcesz dziś zmienić moje życie. Wejdź, proszę, do mego życia i pozostań tam na zawsze. Pozwól mi poznać Cię jako kogoś rzeczywistego, jako żywego Boga, który ma coś do powiedzenia w tym świecie.

Dziękuję Ci, Panie Jezu. Amen.

2 2 2
2009-10-03T17:38:52+02:00
Współczesny człowiek, aby na nowo odnaleźć Boga, powinien przede wszystkim sam tego pragnąć w głębi serca. Zbliżenie się do Stwórcy jest możliwe dzięki szczerej modlitwie, przyjmowaniu ciała Chrystusa, uczęszczanie we Mszy Świętej.
Powinien czynić dobro drugiemu człowiekowi, np; pomóc w zakupach starszej pani, czy zaopiekowanie się bliźnim w potrzebie.
1 1 1
2009-10-03T17:51:26+02:00
Powinien przemyśleć to co robi , i zrobic maly rachunek sumienia .
Nie koniecznie chodzic do kosciola [ale to tez bylo by wskazane] ,ale rozmawiac z Bogiem chociaz w swoim zaciszu domowym.Wiadomo , ze nie uda mu sie to odrazu, lecz stopniowo , ale wkoncu odnajdzie Boga i jego zycie stnie sie lepsze .
2 3 2