Odpowiedzi

2010-01-26T16:43:58+01:00
Http://pl.wikipedia.org/wiki/Siedem_cud%C3%B3w_%C5%9Bwiata
1 5 1
2010-01-26T16:46:21+01:00
Do siedmiu cudów świata starożytnego zalicza się: Piramidę Cheopsa (jedyny zachowany do tej pory cud świata), Wiszące Ogrody Semiramidy w Babilonie, Świątynię Artemidy w Efezie (Artemizion) architekta Chersifrona z Knossos, Posąg Zeusa Olimpijskiego dłuta Fidiasza w Olimpii, Mauzoleum w Halikarnasie, Kolosa Rodyjskiego - dzieło Charesa z Lindos, Latarnię Morską na wysepce Faros w Aleksandrii - dzieło Sostratosa z Knidos.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-26T16:54:26+01:00
Piramida Cheopsa 2560 p.n.e. Egipcjanie ciągle istnieje brak
Wiszące ogrody Semiramidy 600 p.n.e. Babilończycy po I wieku p.n.e. trzęsienie ziemi Świątynia Artemidy w Efezie 550 p.n.e. Persowie, Grecy, Lidyjczycy III wiek n.e. Wersja pierwotna spalona przez Herostratusa, a jej rekonstrukcja zniszczona przez najazd Gotów. Posąg Zeusa w Olimpii 435 p.n.e. Grecy V - VI wiek naszej ery Ogień
Mauzoleum w Halikarnasie 351 p.n.e. Persowie, Grecy, Karowie w 1494 naszej ery trzęsienie ziemi
Kolos Rodyjski 292-280 p.n.e. Grecy 224 p.n.e. trzęsienie ziemi
Latarnia morska na Faros III wiek p.n.e. Egipcjanie 1303-1480 naszej ery trzęsienie ziemi

Najpierw jest nazwa cudu potem data powstania, kto zbudował, zniszczone czy nie, przez co zniszczone :)
1 5 1