Odpowiedzi

2009-10-03T17:52:05+02:00
100g - 0,54g
1g - 0,01*0,54=0,0054g
1kg - 1000*0,54=540g
1dag=10g
10*0,54=5,4g
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-03T17:54:03+02:00
W 100g topionego srea jest 0,54 g wapnia . Ile wapnia zawiera 1 g tego sera?? Ile wapnia zawiera 1 kg , a ile 1 dag tego sera??

100g - 0,54g
1g - x
x = 0,54 /100 = 0,0054g

1g sera zawiera 0,0054g wapnia

0,1kg - 0,54g
1kg - x
x = 5,4g

1kg sera zawiera 5,4g wapnia

10dkg - 0,54g
1dkg - x
x = 0,054g

1dkg sera zawiera 0,054g wapnia
2009-10-03T17:54:03+02:00
100g ----> 0,54 g
1000g ---> x
100 x = 540 g
x = 5,4 g
w 1 kg sera jest 5,4 g wapnia.

100g ----> 0,54 g
10g ----> x
100 x = 5,4
x = 0,054 g wapnia :P