1-2*2√2² --to nad kreska ułamkową, a pod kreska 2

zapisz w najprostszej postaci:
√2(3-x)-2(1-x√2)=

Przedstaw wyrażenie w postaci jak najprostszej sumy algebraicznej:
a) (4m-2n)(3m-5n)
b) (3+2b)(1-b+5c)
c) (a-√2)(b+√2)

prosze o szybkie odpowiedzi :)

2

Odpowiedzi

2010-01-26T18:54:43+01:00
1-2*2√2² --to nad kreska ułamkową, a pod kreska 2
1-2*2*2 1-8 -7
______= _____=______=-3 1/2
2 2 2

√2(3-x)-2(1-x√2)=3√2-√2x-2+2√2x
a) (4m-2n)(3m-5n)=12m²-20mn-6mn+10n²=12m²+10n²-26mn
b) (3+2b)(1-b+5c)=3-3b+15c+2b-2b²+10bc=-2b²+10bc-b+15c+3
c) (a-√2)(b+√2)=ab+a√2-b√2-2
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T19:06:44+01:00
1-2*2√2² /2 = 1-2*4/2 = 1-4=-3

√2(3-x)-2(1-x√2) = 3√2 -x√2-2+2x√2 = 3√2 + x√2 -3

a) (4m-2n)(3m-5n) = 12m² - 20mn -6mn + 10 n² = 12m² -26mn + 10n²
b) (3+2b)(1-b+5c)= 3 -3b + 15c + 2b -2b² + 10bc = 3 - b + 15c -2b² + 10bc
c) (a-√2)(b+√2) = ab + a√2 - b√2 - 2
1 5 1