1. Paweł wraz kolegami przygotował lodowisko. W tym celu chłopcy odgarnęli śnieg z prostokątnego placu o wymiarach 20m i 50m. Ile ton śniegu odgarnęli, jeśli na każdy metr kwadratowy placu przypadało około 60 kg śniegu?
2. Podczas ferii Zosia chodziła spać 1 h 30 min. póżniej niż zwykle, a wstawała 45 minut póżniej niż zwykle. Spała więc:
a) o 3/4 godz. krócej niż zwykle
b) o 3/4 godz. dłużej niż zwykle
c) o 1,1/4 godz. krócej niż zwykle
d) o 1, 1/4 godz.dłużej niż zwykle

2

Odpowiedzi

2010-01-26T16:59:42+01:00
Zad. 1
20m x 50m = 1000m2
1000m2 x 60 kg = 60000kg
60000kg = 60 t
odp.: Chłopcy odgarnęli 60 ton śniegu.

zad. 2
poprawna odpowiedź b)
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T17:01:00+01:00
Zad 1
a - długość placu = 50 m
b - szerokość placu = 20 m
P - pole powierzchni placu = 50 razy 20 = 1000 m²
60 kg razy 1000 = 60000 kg = 60 ton
zad 2
1h 30 min = 90 min
90 min - 45 min = 45 min = 3/4 h
odp a - spała krócej 3/4 h niż zwykle
1 5 1