Odpowiedzi

2010-01-26T17:01:26+01:00
Naród to ludzie, a ludzi nie da się zlikwidowac. Mimo iż formalnie nie sa już państwem, mają głębokie przekonanie o swojej jedności, czują się społeczeństwem. Dlatego tez kiedy Polski nie było na mapie świata Polacy przez 123 lata uparcie walczyli o odzyskanie kraju. Nie poddali sie mimio że Polska formalnie nie istniała.
9 4 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T17:02:15+01:00
Ponieważ państwo to instytucja polityczna zajmująca określone terytorium, zaś naród to trwała wspólnota ludzi posiadająca wspólny język, wspólną historię oraz określone obyczaje. Likwidacja państwa oznacza likwidację granic,a nie historii oraz wspólnoty zwanej jak wyżej nadmieniłam- narodem
11 2 11