Każdy poniższy zestaw skał zawiera jedną niewłaściwą skałę. Wykreśl ją by zestaw tworzył logiczną całość. DOKŁADNIE uzasadnij swój wybór.
a)sól kamienna, gips, węgiel brunatny, sól potasowa
b)piaskowiec, żwir, zlepieniec, wapień
c)pumeks, granit, marmur, bazalt
d)torf, pumeks, węgiel kamienny, ropa naftowa

Wybieram naj!!! Jeżeli bd źle zgłaszam!!

3

Odpowiedzi

2010-01-26T18:55:53+01:00
A) węgiel brunatny- skała osadowa nie powstała w wyniku ewaporacji, nie należy do osadowych okruchowych

b) wapień- należy owszem do skał osadowych, ale jest luźnym osadem gdy pozostałe skały maja budowę okruchową (nie jestem
tej odp pewna)

c) marmur- jest to skała metamorficzna, a nie pochodzenia wulkanicznego

d) pumeks jest to skała pochodzenia wulkanicznego a w adnym szeregu występują skały pochodzenia organicznego
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T18:58:09+01:00
A) nie pasuje węgiel on jest pochodzenia organicznego reszta chemicznego
b) nie pasuje wapień jest pochodzenia organicnego reszta to skały okruchowe
c) nie pasuje marmur jest on skałą przeobrażoną reszta to skały magmowe
d) nie pasuje pumeks to sała magmowa reszta jest pochodzenia organicznego
3 5 3
  • Meii
  • Rozwiązujący
2010-01-26T19:59:31+01:00
A.nie pasuje węgiel brunatny ponieważ powstał ze szczątków obumarłych roślin, a trzy pozostałe powstały w wyniku odparowania słonych jezior lub mórz.
b. nie pasuje wapień ponieważ pozostałe są sypkie
c. Nie pasuj marmur ze względu na dużo większą od pozostałych twardość
d. Nie pasuje pumeks ponieważ nie jest surowcem energetycznym tak jak pozostałe.
1 5 1