Największe przyspieszenie jakie może uzyskać pociąg osobowy wynosi 0,5m/s2 . Oblicz:
a) jaką maksymalną prędkość może uzyskać ten pociąg po upływie 10s od rozpoczęcia ruchu,
b)jak d ługo będzie trwało rozpędzenie tego pociągu do prędkości 72km/h
Proszę to pilne .
Wzór to V=s/t
V-prędkość
s-droga
t-czas

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T17:11:54+01:00
Zły wzór podałaś ;)
a=v/t

Największe przyspieszenie jakie może uzyskać pociąg osobowy wynosi 0,5m/s2. Oblicz:
a)
t=10s
a=0,5m/s2
a=v/t => v=at
v=5m/s
b)jak długo będzie trwało rozpędzenie tego pociągu do prędkości 72km/h.
a=0,5m/s2
v=72km/h=20m/s
a=v/t => t=v/a
t=40s
1 5 1
2010-01-26T17:13:28+01:00
A=0,5m/s^2
t=10s
Vp=0
a= (Vk-Vp)/t
a=Vk/t
Vk=a*t
Vk=0,5m/s^2 * 10s=5m/s

b)
Vk=72km/h=20m/s
t=Vp/a
t=20m/s / 0,5m/s^2= 40s