Odpowiedzi

2010-01-26T17:28:30+01:00
2y=x
x-1/2=0
w pierwszym porządkujemy
2y-x=0
-1/2+x=0
dodajemy
2y=1/2
y=1/4
x=1/8
b)
2y+x=3
y-1.5=-0.5x
2y+x=3
y+1/2x=3/2/(-2)
2y+x=3
-2y-x=-3
układ sprzeczny
c)x+y=3/(-2)
2x+2y=4
układ sprzeczny
d)x-y=1/(-5)
5x-5y=5
-5x+5y=-5
5x-5y=5
układ nieoznaczony ,ma nieskonczenie wiele rozwiazan
e)½x+2y=10/(-2)
x+4y=20
-x-4y=-20
układ nieoznaczony,ma nieskonczenie wiele rozwiazan
f)
x-y=4/2
-2x+2y=8
2x-2y=8
układ nieoznaczony, ma nieskonczenie wiele rozwiazan



Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T17:29:21+01:00
A.
2y=x
x-½=0

2y=x
2y-½=0

2y=x
2y=½/2

2y=x
y=¼

2×¼=x
y=¼

x=½
y=¼

b.
2y+x=3
y-1,5=-0,5x

x=3-2y
y-1,5=-0,5(3-2y)

x=3-2y
y-1,5=-1,5+y

x=3-2y
y=0
x=3

d.
x-y=1
5x-5y=5

x=1+y
5(1+y)-5y=5

x=1+y
5+5y-5y=5
y=0
x=1

e.
½x+2y=10
x+4y=20

0,5x=10-2y/0,5
x+4y=20

x=20-4y
20-4y+4y=20
y=0
x=20