Odpowiedzi

2010-01-26T17:43:54+01:00
JPG format stratnej kompresji zdjęć ,najpopularniejszy format zapisu zdjęć w komputerach,apratach cyfrowych itp.Zajmuje bardzo mało miejsca,lecz niestety format ten pogarsza trochę zdjęcie,kompresuje je
BMP bitmapa,obraz,w takim formacie zapisuje m.in Paint obrazy.Brak kompresji stratnej ale zajmuje duzo miejsca
GIH nie przypominam sobie czegos takiego,czy nie czasem "GIF"?
jeśli tak to jest to rozszerzenie format zapisu ruchomych obrazków,animacji
TIF komputerowy format zapisywania grafiki rastrowej
AVI format wideo,może być np zakodowany w DivX,Xvid
MPG rozszerzenie filmów zakodowanych w kodeku Mpeg1
CLIPART małe obrazki lub animacje które można umieścić w dokumencie
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T17:55:35+01:00
JPG – format stratnej kompresji statycznych obrazów rastrowych, przeznaczony głównie do przetwarzania obrazów naturalnych (zdjęć satelitarnych, pejzaży, portretów itp.), charakteryzujących się płynnymi przejściami barw oraz brakiem lub małą ilością ostrych krawędzi i drobnych detali.
BMP – to jeden z formatów plików z grafiką bitmapową. Opracowany pierwotnie jako natywny dla systemu OS/2, wykorzystywany później także w interfejsach systemów z rodziny Microsoft Windows™, jednak jako wolny od patentów jest dostępny i – mimo dużych rozmiarów – popularny jako format przechowywania danych również na wszystkich pozostałych platformach. Zawiera w sobie prostą kompresję bezstratną RLE (która nie musi być użyta), informację o użytych kolorach. Obsługuje tylko tryb RGB.
TIFF – komputerowy format plików graficznych. Służy do zapisywania grafiki rastrowej.
AVI to kontener danych audiowizualnych. Został wprowadzony w roku 1992 przez firmę Microsoft jako element strategii przystosowania systemu Windows do obsługi multimediów, stanowiący część technologii Video for Windows.
MPEG - grupa robocza ISO/IEC zajmująca się rozwojem standardów kodowania audio i wideo, a także zatwierdzona przez ISO grupa powszechnie stosowanych formatów zapisu danych zawierających obraz i dźwięk.
CLIPART- plik graficzny (najczęściej z rozszerzeniem WMF) dołączany (wklejany) do dokumentów jako ozdoba (zestaw clipartów znajduje się w każdej wersji MS Office);
2 3 2
  • jkp5
  • Początkujący
2010-01-26T19:17:16+01:00
.jpg - obrazy
bmp -
gif - obrazy
tif -
avi - filmy
mpg - filmy
clipart - obrazek
1 2 1