Dopasuj wyrazy:cud,cudo,cuda,cuda-niewidy,cudactwo
-coś zachwycającego pięknego wspaniałego
-coś niedożecznego,dziwacznego
-rzeczy zdumiewające szokujące
-coś bardzo dziwnego,przesadnie oryginalnego
-zjawisko nadprzyrodzone świadczące o ingeranci boga

zad.2. skorzystaj z rórznych źródeł informacji i wyjaśnij znaczenie poniższych związków

cud w kranie galilejskiej-...........
cud nad wisłą-..............
ósmy cud świata
zad.3 skojażenia za słowem jarmark

2

Odpowiedzi

2010-01-26T17:31:20+01:00
Coś zachwycającego pięknego wspaniałego - cud
Coś niedożecznego,dziwacznego - cudactwo
Rzeczy zdumiewające szokujące - cuda-niewidy
Coś bardzo dziwnego,przesadnie oryginalnego - cudo
Zjawisko nadprzyrodzone świadczące o ingeranci boga - cuda

cud w kranie galilejskiej - cud, który na weselu w Kanie Galilejskiej uczynił Jezus Chrystus na prośbę swej Matki
cud nad wisłą - zwany też "bitwą warszawską 1920 r.". Stoczona 12-25 sierpnia 1920 roku w czasie wojny polsko-bolszewickiej. Zdecydowała o zachowaniu niepodległości przez Polskę.
ósmy cud świata - w starożytności znana była lista Siedmiu Cudów Świata, czyli najpiękniejszych, najbardziej robiących wrażenie, najbardziej wartych odwiedzenia miejsc. "Ósmy cudem świata" to coś tak wspaniałego, że aż chciałoby się to doliczyć do tamtych siedmiu.


Pozdro,
Ginger
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T17:42:49+01:00
Cudo-coś zachwycającego pięknego wspaniałego
cudactwo-coś niedożecznego,dziwacznego
cuda-rzeczy zdumiewające szokujące
cuda-niewidy-coś bardzo dziwnego,przesadnie oryginalnego
cud -zjawisko nadprzyrodzone świadczące o ingeranci boga

cud w kranie galilejskiej- Jezus uczynił cud na weselu W kanie Galilejskiej przemieniajac wodę w wino był to znak dla jego uczniów o jego Potężnej i niezrównanej mocy
cud nad wisłą-Bitwa Warszawska 1920 roku, zwana też Cudem nad Wisłą, Wojsko Polskie ruszyło do uderzenia na Armię Czerwoną
ósmy cud świata-Istnieje Siedem Cudów Świata czyli najbardziej popularne miejsca turystyczne. * cud oznacza coś niezwykłego , pięknego , wyrózniającego się pod każdym względem

jarmark-ludzie ,tłumy ,przepych,sprzedaż,przeszłość,dawne czasy, żywność
1 5 1