Daję naj!!!!!

Każdy poniższy zestaw skał zawiera jedną niewłaściwą skałę. Wykreśl ją by zestaw tworzył logiczną całość.
DOKŁADNIE uzasadnij swój wybór.

a)sól kamienna, gips, węgiel brunatny, sól potasowa
b)piaskowiec, żwir, zlepieniec, wapień
c)pumeks, granit, marmur, bazalt
d)torf, pumeks, węgiel kamienny, ropa naftowa

Jeśli bd źle zgłaszam!!

2

Odpowiedzi

2010-01-26T17:32:13+01:00
A)sól kamienna, gips, sól potasowa #, węgiel brunatny- to skala osadowa organiczna a reszta nie
b)piaskowiec, zlepieniec, wapień# , żwir- okruchowa skala osadowa- a tamte scisle zwiazane ze soba sa
c)pumeks, granit, marmur, bazalt # pumeks to skala magmowa a tamte nie
d)torf, pumeks, węgiel kamienny, ropa naftowa # bez pumeksu, pozostale to źródła energii nie odnawialnej
pozdrawiam licze na naj;)))))
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T17:36:54+01:00
A)gips, ponieważ nie jest to skała mineralna
b)wapień, ponieważ reszta to skały w formie piaskowej
c)marmur- poniewaz jest to jedyna w tym żędzie skała twarda
d) ropa naftowa -ponieważ jest to skała w formie ciekłej, inne sa w stanie stałym


1 2 1