Zad1
Suma dwóch liczb jest różna 1134. Druga z nich jest dwa razy mniejsza niż pierwsza. Jakie to liczby?

Zad2.
Suma dwóch liczb jest równa 1136. Druga z nich jest trzy razy mniejsza niż pierwsza. Jakie to liczby?

Zad3
Różnica dwóch liczb równa się 96. Jedna z nich jest cztery razy większa od drugiej. Jakie to liczby

Z równaniami proszę!!!:*:}
Potrzebne na jutro:( :)
Z góry dziękuję;]

3

Odpowiedzi

2010-01-26T17:29:24+01:00
Zad 1: Są to liczby 378 i 756.
Zad 2: Są to liczby 284 i 852
Zad 3: Są to liczby 19,2 i 76,8

Mam nadzieje, że pomogłem:-)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T17:32:34+01:00
Zad 1

x+ 2x= 1134
3x=1134/3
x=378 - pierwsza liczba
2x= 756 druga liczba

zad 2

3x pierwsza liczba
x druga liczba

3x+ x = 1136
4x=1136
x= 284
to 3x = 852

zad3
x druga liczba
4x pierwsza liczba
4x-x= 96
3x=96

x=32
4x= 128
1 5 1
2010-01-26T17:42:41+01:00
Zad 1.

x - druga liczba = 378
2x - pierwsza liczba = 378 razy 2 = 756
(druga jest dwa razy mniejsza, czyli pierwsza jest dwa razy większa)

x + 2x = 1134
3x = 1134 | :3
x = 378

SPR.
378 + 756 = 1134


Zad 2.

x - druga liczba = 284
3x - pierwsza liczba = 284 razy 3 = 852
(tak samo jak w pierwszym)

x + 3x = 1136
4x = 1136 | :4
x = 284

SPR.
284 + 852 = 1136

Zad 3.

x - druga liczba = 32
4x - pierwsza liczba = 32 razy 4 = 128

4x - x = 96
3x = 96 | :3
x = 32

SPR.
128 - 32 = 96
1 5 1