Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-03T19:38:37+02:00
Przed chwilą rozwiazywałem podobne zadanko
. Z tresci twojego zadania wynika ze obwod równoleznika 60 stopni wynosi 1/2 obwodu równika
l= 1/2*40000 km =20000 km
obrót Ziemi dookoła swej osi T=24 godziny *3600 sek =86400 sek
l=l/T=20000/86400 =0,2365 km/sek teraz pomnóz wynik przez 1000
otrzymasz , ze jest to 236,5 m/s
6 3 6
2009-10-03T20:39:40+02:00
To samo miałam 2 tygodnie temu:
l= 1/2*40000 km =20000 km
obrót Ziemi dookoła swej osi T=24 godziny *3600 sek =86400 sek
l=l/T=20000/86400 =0,2365 km/sek
pomnóz ten wynik przez 1000
otrzymasz wtedy, że jest to 236,5 m/s
mi tak wyszło.Było dobrze;D
4 2 4