Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T17:58:20+01:00
21.
a)
5,7% ludności Polski
68,1% z 5,7% mieszkało w miastach
czyli:
5,7% * 0,681 = 3,8817% (ludności Polski) mieszka w miastach w woj. pomorskim.

b)
850 500 ludzi żyjących w miastach w woj. podkarpackim (40,5% całej ludności)
czyli:
850 500 / 0,405 = 2 100 000 (tyle osób mieszkało w woj podkarpackim)

22.
a) 0,1 * 1560zł = 156zł
cena po pierwszej obniżce : 1560zł - 156zł = 1404
1404 * 0,1 = 140,4
1404 - 70,2 = 1333,8zł

b)
II obniżka
1296 zł = 0,9x
x = 1296/0,9 = 1440
I obniżka:
1440 = 0,9x
x = 1440/0,9 = 1600 zł

c)
x - początkowa cena kurtki

x + 0,3x= x +117
0,3x = 117
x = 390

23.
x - cena towaru
x- 0,3x + 0,4(x - 0,3x)
x - 0,3x + 0,4x - 0,12x
1,4x - 0,42x = 0,98x
Cena jest mniejsza.

24.
a) x - cena towaru a/b
towar A : (x - 0,2x)- 0,2(x-0,2x) = x - 0,2x -0,2x -0,04=0,6x - 0,04x = 0,56x
towar B : x - 0,4 x = 0,6x
Odp. Tańszy jest towar A

b)
towar A : x+0,2x + 0,2(x+0,2x) = 1,44x
towar B : x=0,4x = 1,4x
Odp. Tańszy jest towar B

c)
towar A : x-0,2x + 0,2(x-0,2x) = 0,96x
towar B : x = x
Tańszy jest towar A

1 5 1
2010-01-26T18:14:10+01:00

21.

a)
38mln - ludność polski
5,7%*38mln/100% - ludność w województwie pomorskim


5,7%*38mln/100%=ok 2,16mln

68,1%*2,16mln/100% - ludność w miastach

68,1%*2,16mln/100%=ok 1,47mln

ODP: W województwie pomorskim w miastach mieszkało 1,47 mln ludzi

b)

850 500 - liczba ludzi żyjąca w miastach w województwie podkarpackim

40,5% - procent ludzi żyjących w miastach w województwie podkarpackim

x - liczba ludzi w województwie podkarpackim

850500 - 40,5%
x - 100%

x=850500*100%/40,5%
x=2 100 000=2,1 mln

2,1mln*100%/38mln=ok5,5%

ODP: W województwie podkarpackim mieszkała 2,1 mln ludzi i stanowili oni ok 5,5% ludności kraju.


22.

a)
1560zł - cena telewizora
x - końcowa cena telewizora

1560zł*90%/100%=1404zł - cena po obniżeniu o 10%
1404zł*105%/100%= 1474,2 zł - cena po podwyższeniu o 5%

ODP: Telewizor teraz kosztuje 1474 zł i 20 groszy.


b)

1296zł - obecna cena nart
y - cena sprzed 1 obniżki
x - cena sprzed 2 obniżek

1296zł - 90%
y - 100 %

y=1296zł*100%/90%
y=1440zł

1440zł - 90%
x - 100%

x=1440zł*100%/90%
x=1600zł

ODP: Cena nart przed obniżką to 1600zł


c)

x - pierwsza cena kurtki

x + 0,3x= x +117 |-x
0,3x = 117
x = 390

ODP: Początkowa cena kurtki to 390 zł


23.
x - cena towaru
x = 0,3x + 0,4(x - 0,3x)
x = 0,3x + 0,4x - 0,12x
1,4x - 0,42x = 0,98x = 98%
100%-98%=2%
ODP: Cena jest mniejsza o 2%


24.

a)
x - cena towaru A
x - cena towaru B
(x - 0,2x) - 0,2(x - 0,2x) = x - 0,2x - 0,2x - 0,04 = 0,6x - 0,04x = 0,56x - obniżka towaru A
x - 0,4 x = 0,6x - obniżka towaru B

ODP: Towar A jest tańszy.


b)
x + 0,2x + 0,2(x + 0,2x) = 1,44x - podwyżka towaru A
x = 0,4x = 1,4x - podwyżka towaru B

ODP: Towar B jest tańszy.


c)
x - 0,2x + 0,2(x - 0,2x) = 0,96x - towar A
x - towar B

ODP: Towar A jest tańszy.