CZĘŚĆ II - REKORDY AFRYKI

Podaj nazwy obiektów geograficznych

a) największe powierzchniowo państwo - 2 505 tyś. km2
b) najludniejsze państwo - 118 mln
c) najludniejsze miasto - l O mln
d) najdłuższa rzeka - 6 671 km
e) największe jezioro - 68 800 km2
f) najgłębsze jezioro - l 463 m
g) najwyższy szczyt - 5 895 m n.p.m.
h) najgłębsza depresja - 150 m
i) największa pustynia - 9 100 tyś. km2
j) najwyższy wodospad - 914 m
k) największe jezioro zaporowe - 181 km2
1) największe dorzecze rzeczne - 3 820 tyś. km2
m) najwyższy wulkan (czynny) - 4 070 m n.p.m.
n) największa wyspa - 587 tyś. km2
o) największy półwysep - 900 tyś. km2

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T17:50:37+01:00
A)Sudan
b)Nigeria
c)Kair
d)Nil
e)jez.Wiktorii
f)jez. Tanganika
g)Kilimanżaro
h)depresja jeziora Assal
i)Sahara
j)Tugela
k)Owen Falls
l)rzeka Kongo
m)Kamerun
n)Madagaskar
o)Somalijski

Pozdrawiam ;)
18 4 18
2010-01-26T17:52:00+01:00
A. Sudan
b. Nigeria
c. Kair
d. Nil
e. Wiktorii
f. Tanganika
g.Kilimandżaro
h. depresja jeziora Assal
i. Sahara
j. Tugela
k.
l Kongo
m Kamerun
n Madagaskar
o Somalijski
5 2 5