Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T17:40:36+01:00
Bok AB należy podzielić na dwa odcinki: x i y.
x² + 3² = (√13)²
x² + 9 = 13
x² = 4
x = 2

y² + 3² = 5²
y² + 9 = 25
y² = 4

długość boku AB = x + y = 4+2 = 6
P = 1/2 * h * (długość AB)
P = 1/2 * 3 * 6
P = 9 jednostek kwadratowych [j²]
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-01-26T17:46:42+01:00
Z twierdzenia pitagorasa liczymy 'część' b, a więc mamy
cz c2 = a2 - h2
cz c2 = 5 - 9
cz c = p -4
cz b = 2

teraz liczymy drugą 'część' podstawy
cz c2 = b2 - h2
cz c2 = 13 - 9
cz b = p 4
cz b = 4

b = 2 + 2
b = 4


POLE
P = 1/2 c * h
P = 1/2 * 4 * 3
P = 6