Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-03T19:21:48+02:00
Rozwiąż układ równań
{x+y=6
{2 do potęgi x + 5 do potęgi y =30

{x,y ∈ C
{x+y=6
{2^x + 5^(6-y) = 30

analizując równanie 2^x + 5^(6-y) = 30, widać, że równanie mogą spełnić jedynie pary liczb (0,6), (1,5), (2,4), (3,3), (4,2), (5,1), (6,0) bo tylko te spełniają pierwszy warunek, nie może to być liczna wymierna. z tego wynika, że równanie jest sprzeczne i nie ma rozwiązania. wystarczy podstawić kolejne pary liczb.
2009-10-03T21:31:50+02:00