Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T17:54:56+01:00
3+x+3+x+x=36
6+3x=36
3x=30
x=10
czyli r=1/2x=5
l=x+3=13

P=pir^2+pirl=pi25+pi65= 90pi cm^2

V=1/3pir^2*h

h^2+5^2=13^2
h^2=169-25

h^2=144
h=12

V=1/3pi25*12=100 pi cm^3
1 5 1
2010-01-26T17:55:51+01:00
36*3=108
Odp;pole powierzchni wynosi 108
1 5 1
2010-01-26T17:58:00+01:00

długość boku :
x + x + x + 3 = 36
3x= 33 |:3
x=11

wysokosć :
h² =11 ² - 7²
h²= 121 - 49
h²= 72 |:√
h=3√8

objętość :
V= ⅓ Pp * h
V= 3,14 * 7,5 ² * 3√8
1 5 1