Tomek zamierza pomalować ściany swojego pokoju , który ma kształt prostopadłościanu o wymiarach 4m × 5m ×2,5 m. Ile puszek litrowych farby potrzebuje Tomek , jeśli 1 l wystarczy na 5m²?Do wyliczeń przyjmujemy, że pokój nie ma otworów okiennych i dżwiowych.


UWAGA ;; PROSZĘ DAĆ ODP. Z OBLICZENIAMI !! TEN KTO DA OBLICZENIA PRAWIDŁOWA DAM NAJ.POMOCYYYYYYY

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T18:00:37+01:00
Pc=2ab+2ac+2bc niech a=4 b=5 c=2,5
Pc=2a(b+c)+2bc
Pc=2*4(5+2,5)+2*5*2,5
Pc=8*7,5+25
Pc=85m²

1 puszka starcza na 5m² czyli 85/5=17 puszek potrzeba
12 2 12
2010-01-26T18:00:57+01:00
Pc=2×4×5+2×4×2,5+2×5×2,5=40+20+25=85m²

1l-5m²
xl-85m²

x=85÷5
x=17

potrzeba 17 puszek
2 5 2