Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T18:06:50+01:00
1.) Wodorotlenek sodu z kwasem siarkowym. (nie podałeś jakiej wartościowości jest kwas siarkowy, więc założyłem że chodzi o kwas siarkowy (VI) )
2 NaOH + H2SO4 ->Na2SO4 +2 H2O

2.) Wodorotlenek żelaza(II) z kwasem azotowym
Fe(OH)2 + 2 HNO3 -> Fe(NO3)2 +2 H2O

3.)Wodorotlenek żelaza(III) z kwasem azotowym
Fe(OH)3 + 3 HNO3 -> Fe(NO3)3 + 3 H2O

4.Wodorotlenek potasu z kwasem węglowym
2 KOH + H2CO3 -> K2CO3 + 2 H2O
1 2 1
2010-01-26T18:16:10+01:00
Nie okresliłas konkretnie o jaki kwas siarkowy chodzi czy VI czy IV tak samo z kwasem azotowym, a więc podam wszytskie opcje ;)

1.
2NaOH + H2So4 --> Na2SO4 + 2 H20 siarczan (VI) sodu
2NaOH + H2SO3 --> Na2SO3 + 2 H20 siarczan (IV) sodu

2.
Fe(OH)2 + 2 HNO3 --> Fe(NO3)2 + 2 H20 azotan (V) żelaza (II)
Fe(OH)2 + 2 HNO2 --> Fe(NO2)2 + 2 H20 azotan (III) żelaza (II)

3.
Fe(OH)3 + 3 HNO3 --> Fe(NO3)3 + 3 H2O azotan (V) żelaza (III)
Fe(OH)3 + 3 HNO2 --> Fe(NO2)3 + 3 H2O azotan (III) żelaza (III)

4.
2 KOH + H2CO3 --> K2CO3 + 2 H20 węglan potasu
1 5 1