W trapezie rónoramiennym ramiona mają długość 5 cm a wysokość 3cm.Pole trapezu wynosi 36 cm(kawdratowych).Oblicz obwód tego trapezu. Mam swoje domysły al ei tak prosze o pomoc. I bardzo prosze jak dacie odpowiedz to z obliczeniami :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-26T18:03:38+01:00
Podstawy a,b
ramiona c
szukamy d
d=a+b+2c

poniewaz znamy pole
P=3(a+b)/2
36=3(a+b)/2 //*2
72=3(a+b) //:3
a+b=24
d=24+2*5=24+10=34
2010-01-26T18:15:04+01:00
P=(a+b)×h÷2

mamy trójkąt pitagorasa iz niego wychodzi ze nasze a to jest 8+b

czyli podstawiamy za P

36=(8+2b)×3÷2

przekształcamy mnożąc ×2

72=(8+2b)×3

dzielimy przez 3

24=8+2b

odejmujemy 8

16=2b

dzielimy przez 2

b=8


Obw= 5+8+5+4+8+4=34 :-)