1,Rowerzysta, jadąc pod górę, przebył drogę 2,4km w czasie 10 minut. Z jaką poruszał się szybkością ? ( Poproszę o rozwiązanie,a nie tylko wynik :)

Człowiek idzie szybkim krokiem ze stałą wartością prędkości równą 6km/h. Oblicz drogę,jaką ten człowiek przebędzie w ciągu -

a) 1 h
b) 1 min

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T18:28:14+01:00
Zadanie 1
S=2,4 km = 2400m
t=10 min = 600s
V=?

V=S/T
V=2400/600
V=4 m/s

Zadanie 2
V= 6 km/h
a)t=1h
S=V*t
S=6*1
S=6 km

b)t=1 min = 1/60 h
S=V*t
S=6*(1/60)
S=0,1 km
5 4 5
2010-01-26T18:45:00+01:00