Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-26T18:05:23+01:00
W układzie SI ciężar właściwy wyraża się w N/m3 (niutonach na metr sześcienny), co oznacza, że ciężar właściwy jest liczbą mówiącą o tym ile niutonów waży 1 metr sześcienny substancji.
Ciężar właściwy jest miarą ciężkości cieczy. Woda destylowana ma określony ciężar 1.000 w temperaturze 15°C i jest wykorzystywany jako punkt odniesienia.
Ciężar właściwy wody wynosi:
γwody = 9810 N/m3
1 litr wody = 1kg = 9,81N
1Pa = 1N/m2
F = 1cm2 wody = 0,00981N
N = hxF = 10x0,00981N
N = 0,0981N
P = 0,0981N/cm2 = 981Pa
Odp. Na dno naczynia o wysokości 10 cm woda wywiera ciśnienie 981 Pa.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T18:19:05+01:00
Dane:
d= 1000kg/m³
g=10m/s²
h=10cm=0,1m
Szukane:
p=?
Rozwiazanie:
p=d*g*h
p= 1000kg/m³ * 10m/s² * 0,1m = 1000Pa = 1kPa

Odp. Woda wywiera na dno cisnienie 1 kPa (kilopaskal)

Mysle ze tak ma byc obliczone :)
Pozdrawiam serdecznie^^
1 5 1
2010-01-26T18:22:55+01:00
Wzor p=g*h*ro
p= 10*0.1*1000
p=1000Pa - tak mam w zeszyci od fizy wiec chyba dobrze :)