Odpowiedzi

2010-01-26T18:13:04+01:00
Klącza- pełni funkcję spichrzową i przetrwalnikową
rozłogi - za pomocą rozłogów roślinny wyższe rozmnażają się
ciernie - pełnią funkcję organów spichrzowych umożliwiając roślinie przetrwanie okresów niesprzyjających.

mam nadzieję, że pomogłam :)

liczę na naaaj! ((:
32 3 32
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T18:23:16+01:00
Kłącza - umożliwia przetrwanie niesprzyjające pory roku.
Rozłogi - mogą rozwijać się rośliny potomne
Ciernie - pełni funkcje ochronna.
21 3 21
2010-01-26T18:24:55+01:00
Kłącza-magazynuje materiały zapasowe umożliwiające roślinie przetrwanie niesprzyjających okresów wegetacji, podczas których nie przeprowadza ona fotosyntezy. Pełni także drugą funkcję – służy do rozmnażania wegetatywnego.

rozłogi-główną funkcją rozłogów jest rozmnażanie wegetatywne

ciernie-zmniejszają powierzchnię transpiracyjną rośliny, a także chronią ją przed zjedzeniem przez zwierzęta roślinożerne.
32 3 32