Zad1
W dwóch naczyniach jest razem 6,81 l mleka. Ile litrów mleka jest w każdym naczyniu, jesli w jednym jest o 2,21 l wiecej niz w drugim?
Zad2
Za 3 jednakowe zeszyty i długopis Jacek zapłacił 18 złotych. Długopis jest dwa razy droższy od zeszytu. Ile kosztował długopis?
Zad3
Dorosli za bilet wstępu do ZOO płacą po 11 zł. Cna biletu dla dziecka stanowi połowę ceny biletu dla dorosłego. W niedzielę ZOO odwiedziło 1200 osób. Wydały one na bilety 9350 zł. Ile dzieci w tym dniu było w ZOO?
Zad4
Obwód prostokata jest równy 40 cm. Jeżeli krótszy bok zwiększymy o 4 cm, a dłuższy skrócimy o 5 cm, to otrzymamy kwadrat. Oblicz długosci boków prostokąta.
Zad5
Dwa prostokatne ogródki działkowe maja równe pola. Szerokość pierwszego ogródka jest równa 12 m, a drugiego 15m. Ile trzeba kupić metrów bieżących siatki na ogrodzenie każdego ogródka, jeżeli długosć pierwszego ogródka jest o 5 m większa od długosci drugiego?
Jakby co jest ro dział Równania i Nierównosci na stronie 171 w ksiązce do pierwszej gimnazjum Matematyka wokół nas WSiP

Jakby ktos mógł rozwiązać zadania dalsze jesli ma ta książkę będę wdzięczna i moze dam jakieś punkty
Plis o rozwiązanie na jutro

2

Odpowiedzi

2010-01-26T18:20:23+01:00
Ad.1
x+x+2.21=6,81
2x=6.81-2,21
2x=4,60
x=4,60/2
x=2,30
czyli w jednym naczyniu jest 2,30l mleka a w drugim 4,51
ad.
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T19:33:25+01:00
Zad.1.

x - ilosc mleka w pierwszym naczyniu
y - ilosc mleka w drugim naczyniu

x + y = 6,81 l |*100
x + 2,21 = y |*100

100x + 100y = 681 l
100x + 221 = 100y | -100y | - 221 l

100x + 100y = 681 l
100x - 100y = -221 l
---------------------
200x = 460 l | : 200
x = 2,3 l

x + y = 6,81 l
2,3 l + y = 6,81 l | -2,3
y = 4, 51 l



Zad.2.

x - cena dlugopisu
y - cena zeszytu


x + 3y = 18 zl | * (-1)
x = 2y | - 2y

-x - 3y = - 18 zl
x - 2y = 0
----------------------
-5y = -18 zl | : (-5)
y = 3, 60 zl

x = 2y
x = 2*3,60 zl = 7,20 zl


Zad.3.

Dorosli za bilet wstępu do ZOO płacą po 11 zł. Cna biletu dla dziecka stanowi połowę ceny biletu dla dorosłego. W niedzielę ZOO odwiedziło 1200 osób. Wydały one na bilety 9350 zł. Ile dzieci w tym dniu było w ZOO?

x - ilosc dzieci w ZOO
y - ilosc doroslych w ZOO

x + y = 1200
11y + 5,5x = 9350 zl | *10

x + y = 1200 | * (-55)
110y + 55x = 93500 zl

-55x - 55y = - 66000
55x + 110 y = 93500
----------------------------
55y = 27500 | : 55
y = 500

x + y = 1200
x + 500 = 1200 | - 500
x = 700


Zad.4.

x - bok a
y - bok b

2a + 2b = 40 | : 2
a + 4 = b - 4 | - 4 | - b

a + b = 20
a - b = -8
---------------
a = 12

a + b = 20
12 + b = 20 | -12
b = 8


Zad.5.

x - dlugosc pierwszego ogrodka
y - dlugosc drugiego ogrodka

12x = 15y | - 15y
x = y + 5 | - y

12x - 15y = 0
x - y = 5 | * (-15)

12x - 15y = 0
-15x + 15y = - 75
-------------------------
-3x = -75 | : (-3)
x = 25


x = y + 5
y + 5 = 25 | -5
y = 20

Dlugosc siatki potrzebnej do ogrodzenia:

2*12 + 2*15 + 2*25 + 2*20 = 24 + 30 + 50 + 40 = 144 [m]


Nie gwarantuje, ze wszystko jest dobrze, ale staralem sie:P