1.Określ czy dane zaokrąglenie jest wykonane prawidłowo :
0,009993=0,01 dobrze/źle
152,(63)=152,63 dobrze/źle
209892=2098000 dobrze/źle
64,0(123)=6,0123 dobrze/źle
2.Słonie śpią średnio 210 minut w ciągu doby. Jaka to cześć doby ?
3.Czterech pracowników podzieliło się zapłatą w taki sposób, że trzech otrzymało odpowiednio 1/3,2/5,1/6 całej wypłaty.Jaką cześć zapłaty dostał czwarty pracownik ??

2

Odpowiedzi

2009-10-03T20:07:31+02:00
1.Określ czy dane zaokrąglenie jest wykonane prawidłowo :
0,009993=0,01 dobrze
152,(63)=152,63 źle
209892=209800 źle
64,0(123)=6,0123 dobrze
2.Słonie śpią średnio 210 minut w ciągu doby. Jaka to cześć doby ?

210min / 1440min = 0,1458(3) * 100% = 14,58(3)%

3.Czterech pracowników podzieliło się zapłatą w taki sposób, że trzech otrzymało odpowiednio 1/3,2/5,1/6 całej wypłaty.Jaką cześć zapłaty dostał czwarty pracownik ??

1 - 1/3 + 2/5 + 1/6 = 0,1
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-03T20:09:55+02:00
1.
dobrze
źle
źle
dobrze

2.
60min * 24 = 1440
210/1440 = 0,15
0.15 część doby

3.
1/3 * 10 = 10 / 30
2/5 * 6 = 12 / 30
1/6 * 5 = 5 / 30

10/30+12/30+5/30=27/30

30/30-27/30=3/30=1/10
1 5 1