Odpowiedzi

2010-01-26T18:19:09+01:00
24 :2 = 12 12-3 = 9 12 +3= 15 w tej klasie jest 15 dziewczat i 9 chłopców
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T18:22:00+01:00
Klasa liczy 24 uczniów. Dziewcząt jest o 6 więcej niż chłopców. Ile jest dziewcząt, a ilu chłopców w tej klasie?


X chłopcy
Y dziewczęta


x + y = 24
x + 6 = y


x+x+6=24
y=x+6


2x=24-6
y=x+6


2x=18 /:2
y=x+6


x=9
y=9+6


x=9
y=15


ODP. W TEJ KLASIE JEST 9 CHŁOPCÓW I 15 DZIEWCZĄT!

POZDRAWIAM :)

2010-01-26T18:25:56+01:00
A-liczba dziewcząt
b-liczba chłopców

a+b=24
b+6=a

a+b=24/*2
b-a=-6/*2

2a+2b=48
2b-2a=-12

4b=36/:4
b=9

b=9
a+9=24

b=9
a=24-9

b=9
a=15


Odp.: W tej klasie jest 9 chłopców i 15 dziewcząt.