Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T18:21:56+01:00
Czasownik mówić
Tryb rozkazujący

Liczba pojedyncza | Liczba mnoga

Ja – | My mówmy
Ty mów | Wy mówcie
On niech mówi | Oni niech mówią
Ona niech mówi | One niech mówią
Ono niech mówi|

Tryb oznajmujący

Liczba pojedyncza | Liczba mnoga

Ja mówię | My mówimy
Ty mówisz |Oni mówią
Ona mówi | One mówią
Ono mówi|

Tryb przypuszczający

Liczba pojedyncza | Liczba mnoga

Ja mówiłabym | My mówiłybyśmy
Ty mówiłabyś | Wy mówiłybyście
On mówiłby | Oni mówiliby
Ona mówiłaby | One mówiłyby
Ono mówiłoby|
12 4 12
2010-01-26T18:31:23+01:00
OSOBY L.POJ
Ja mówię
Ty mówisz
On/Ona/On mówi

OSOBY L.MN
My mówimy
Wy mówicie
Oni/One mówią

CZ. PRZESZŁY L.POJ
Ja mówiłam
Ty mówiłeś
On mówił
Ona mówiła
Ono mówiło

CZ. PRZESZŁY L.MN
My mówiliśmy
Wy mówiliście
One mówiły
Oni mówili

CZ. TERAŹNIEJSZY L.POJ
Ja mówię
Ty mówisz
On/Ona/On mówi

CZ. TERAŹNIEJSZY L.MN
My mówimy
Wy mówicie
Oni/One mówią

CZ. PRZYSZŁY L.POJ
Ja będę mówić (mówiła/mówił)
Ty będziesz mówić (mówiła/mówił)
Ona będzie mówiła
On będzie mówił
Ono będzie mówiło

CZ. PRZYSZŁY L.MN
My będziemy mówić (będziemy mówiły/ mówili)
Wy będziecie mówić (będziecie mówiły/ mówili)
Oni będą mówili (będą mówić)
One będą mówiły (będą mówić)

T. ROZKAZUJĄCY
L.poj- mów
L.mn- mówcie

T. PRZYPUSZCZAJĄCY L.POJ
Ja mówiłabym
Ty mówiłbyś (mówiłabyś)
Ona mówiłaby
On mówiłby
Ono mówiłoby

T. PRZYPUSZCZAJĄCY L.MN
My mówilibyśmy
Wy mówilibyście (mówiłybyście)
One mówiłyby
Oni mówiliby
7 3 7