Główna część wielkiego muru chińskiego ma długość 3460 km. Ile dni musiałby przeznaczyć na przejście całego muru z prędkością 5km na godzine zakładając że dziennie możesz iść przez 8 godzin?


Prosze pomozcie zadanie na jutro. Dam najj... Plis.

2

Odpowiedzi

2010-01-26T18:24:01+01:00
3460/(5×8)=
3460/40=86.5 dnia - tyle musiał by iść



Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T18:30:17+01:00
Dane :
3460 km - długość muru
5km/h - predkość
8 godz - czas w jeden dzien

1 godz --> 5km
8 godz --> 40 km

3460 : 40 = 86,5

Odp: Aby przejść ta część muru trzeba było by iść 86 dni i 4 godz.
15 4 15
dzięki :)
zle
bo musi wyjsc 87
no tak ale wychodzi 87 dni a nie 86,5 ale ja tego nie moge obliczyć