1.DO PODANYCH CIĄGÓW SKOJARZEŃ DOBIERZ WYRAZ Z CZĄSTKĄ ROZ- LUB BEZ-.
a)obiektywizm,sprawiedliwość,neutralność-........................
b)wielkodusznosć ,wspaniałomyślność,ofiarność,dobroć-..............
2.Dopasuj:
a)(fantastyczny,kwiaciarnia,kotek)
b)(śpiew, skok ,bieg)
c)(narożnik,podniebny przydrożny)
d)(pięciobój,powieściopisarz,rękodzieło)

1)wyrazy pochodne z formantem zerowym
2)wyrazy pochodne z przyrostkiem
3)wyrazy utworzone przez połączenie dwóch podstaw słowotwórczych bez wrostka
4)wyrazy pochodne z wrostkiem

```CO TO JEST ŁĄCZNIK W J.polskim```
```co powoduje zmiana cząstki słowotwórczej```

daje tylko 20 punktów bo niby te zadania są proste

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T18:26:49+01:00
1.DO PODANYCH CIĄGÓW SKOJARZEŃ DOBIERZ WYRAZ Z CZĄSTKĄ ROZ- LUB BEZ-.
a)obiektywizm,sprawiedliwość,neutralność-bezpieczeństwo
b)wielkodusznosć ,wspaniałomyślność,ofiarność,dobroć- rozejm
2.Dopasuj:
a)(fantastyczny,kwiaciarnia,kotek)
b)(śpiew, skok ,bieg)
c)(narożnik,podniebny przydrożny)
d)(pięciobój,powieściopisarz,rękodzieło)

1)wyrazy pochodne z formantem zerowym b
2)wyrazy pochodne z przyrostkiem c
3)wyrazy utworzone przez połączenie dwóch podstaw słowotwórczych bez wrostka a
4)wyrazy pochodne z wrostkiem d

```CO TO JEST ŁĄCZNIK W J.polskim```
```co powoduje zmiana cząstki słowotwórczej```

łącznik łączy dwa podrzędne zdania
zmiana cząstki słowotwórczej powoduję zmianę znaczenia słowa

Liczę na naj:D
15 4 15
2010-01-26T18:48:58+01:00
1. a) Bezstronność, roztropność
b) Bezinteresowność
2. a)- 4)
b) - 1)
c) - 2)
d) - 3)

Łącznik - litera, krótki znak używany do łączenia wyrazów
Zmiana cząstki powoduje zmianę znaczenia. :)
5 1 5