NAPISZ REAKCJĘ OTRZYMYWANIA (SYNTEZY) NASTĘPUJĄCYCH ZWIĄZKÓW CHEMICZNYCH:

CHLOREK MAGNEZU
TLENEK SIARKI(V|)

poziom 1 gimnazjum.

np.

Mg+Cl = Cl² Mg
wstawiamy liczbe np. 2 lub ² (atomy i czasteczki)
po obu stronach rownan musi byc tak samo. np gdy przed = mg ma miec 4 to po = tez tyle ma miec i tak samo z drugim.... Ja sie tu pogubilam i nie wiem jak.. pomozcie prosze .
nie spamujcie.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T18:30:45+01:00
Cl₂ + Mg = MgCl₂

4S + 5O₂ = 2S₂O₅ (jeżeli siarka 5 wartościowa)
2S + 3O₂ = 2SO₃ (jeżeli siarka 6 wartościowa)

?
  • Użytkownik Zadane
2010-01-26T19:36:05+01:00
Chlorek magnezu
Cl2 + Mg -> MgCl2

tlenek siarki VI
3O2 + 2S-> 2SO3