Odpowiedzi

2010-01-26T18:34:16+01:00
15÷2=6,5÷x
13=15x |÷15
x=13÷15[m]<ułamek to jest>
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T18:46:16+01:00
To się liczy na tw. talesa jak pewnie wiesz ^^. Proste zadanko po prostu postawiasz odpowiednie długości boków na jednym ramieniu do odpowiedniuch na drugim i wyliczasz x liczas na skos. Tak, więc mamy:

15/2=x/6.5 (zapisujemy to w ułamkach i liczymy na skos)

x=6.5*15/2

x=81.25m

Odp. Wysokość drzewa wynosi 48.75m.
4 3 4