Odpowiedzi

2010-01-26T18:37:07+01:00
Wierszy sylabiczny - 11 sylab w każdym wersie.
Układ rymów naprzemienny (abab).
Wiersz stroficzny - w każdej strofie są 4 wersy.
8 4 8
2010-01-26T18:40:24+01:00
Układ rymów naprzemienny
Wiersz stroficzny - w każdej strofie są 4 wersy.
wiersz sylabiczny w kazdym wersie ma po 11 sylab
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T18:40:45+01:00
Trzy wersy strofy rozpoczynającej utwór zawierają gwałtowny rozkaz "Precz z moich oczu!...", "Precz z mego serca!", "Precz z mej pamięci!". Autor zastosował tu anaforę i paralelną składnię ( powtarzające się konstrukcje składniowe). Jest to liryczny monolog.
Rymy krzyżowe (przeplatane) -> układ ABAB , żeńskie, końcowe.
Wiersz liczy 10 strof ( zwrotek). W każdej zwrotce są 4 wersy, 11- sylabiczne.
9 5 9