Temat : Ssaki- najdoskonalsze kręgowce

Zad.1
Podkreśl nazwy ssaków : kolorem zielonym- roślinożernych, czerwonym- mięsożernych, niebieskim- wszystkożernych.

chomik,krowa, wiewiórka, kret, pies, kot, dzik, sarna, słoń, niedźwiedź, wilk,świnia, koń, królik, świnka morska.

Spośród wymienionych ssaków wypisz nazwy tych, które po urodzeniu
a) są samodzielne:..................................................
b) wymagają opieki rodziców :...........................................................

Zad.2 Przeskakując o tę samą liczbę liter ,odszukaj i wypisz nazwy wytworów skóry ssaków :

Pskayozrpnoyogtkiacpłiauezswukłrioy

1. _________________________________
2. _________________________________
3. _________________________________
4. _________________________________
5. _________________________________
6. _________________________________

Zad.3 Do podanych haseł ułóż znaczenie wyrazów.

1.Ssaki
2. Kręgowce
3. Zapłodnienie
4.Rozmnażanie
5. Sireść

2

Odpowiedzi

2010-01-26T18:51:08+01:00
Zad1
zielony:chomik,krowa,wiewiórka,kret,sarna,słoń,królik,świnka morska
niebieski:pies,kot,dzik,świnia,koń
czerwony:niedźwiedź,wilk

a.krowa,koń,słoń
b.pies,kot,niedźwiedź,wilk,sarna,królik,chomik,wiewiórka

zad2
1.paznokcie
2.włosy
3.kopyta
4.pazury
5.rogi
6.łuski

zad3
1.najdoskonalsze kręgowce
2.mają szkielet osiały
3.u ssaków wewnętrzne
4.może być płciowe lub bezpłciowe
5.włosy u ssaków
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T22:07:39+01:00
Zad. 1

niebieski:pies,kot,dzik,świnia,koń
zielony:chomik,krowa,wiewiórka,kret,sarna,słoń,królik,świnka morska
czerwony:niedźwiedź,wilk

a) niedziwiedź, koń, krowa, sarna, dzik, słoń, świnia
b) kret, chomik, wilk, królik, kot, pies

zad.2
PAZNOKCIE
WŁOSY
ROGI
PAZURY
KOPYTA
ŁUSKI

zad. 3

ssaki - zwierzęta należące do kręgowców np. człowiek
kręgowce - to zwierzęta posiadające kręgi lub kręgosłup
zapłodnienie - odbywa się w organizmie samicy
rozmnażanie - zwiększanie liczby oganizmów tego samego gatunku
sierść - okrywa włosowa większości ssaków
11 4 11