Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • mezy
  • Początkujący
2010-01-26T18:37:03+01:00
Wysokość trapezy opuszczona z wierzchołka kąta rozwartego podzieli dłuższą podstawę na odcinki równe 5cm i 4cm
,ta wysokośc razem z ramieniem i częścią dolnej podstawy=4cm , utworzy Δ prostokatny
z pitagorasa obliczysz h trapezu
h²=5²-4²
h²=25-16
h²=9
h=3cm
czyli h i ;lewy bok=3cm

pole=½(a+b)h=½(5+9)×3=21cm²
obwód=5+3+9+5=22cm
5 3 5
2010-01-26T18:38:30+01:00
H-wysokosc
c-dl.ramie
a b -podstawy
p=1/2(a+b)h
9-5=4-x
h²+x²=c²
h²+4²=5²
h²+16=25
h²=25-16
h²=9
h=3

p=1/2×(5+9)×3=1/2×14×3=7×3=21cm²
obw=5+9+3+5=22cm

licze na naj
8 4 8