Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T18:36:56+01:00
Tasiemiec-uzbrojony-...zjadając niedogotowaną lub surową wieprzowinę, pochodzącą od zakażonej świni.
tasiemiec nieuzbrojony-...zjadając surową lub pół surową wołowinę, pochdzącą od zakażonej krowy
glista ludzka-. Glistą można się zarazić jedząc niedomyte warzywa, które były nawożone ludzkimi fekaliami, lub pijąc zanieczyszczoną wodę (np. w czasie kąpieli w jeziorze, rzadziej basenie)...
owsik ludzki-... zjadąc jego jajeczka [mogą znajodwać się pod paznokciami, w kurzu itp.]
włosień kręty-... zjadanie mięsa [szczególnie dziczyzny] z nieznanego źródła
58 4 58
2010-01-26T18:37:44+01:00
Tasiemiec uzbrojony- jedzienie nie zbadanego mięsa świni
tasiemiec nieuzbrojony- jedzienie nie zbadanego mięsa wolowego
glista ludzka- jedzenie nie mytych owoców
owsik ludzki- nie zachowywanie higieny
włosień kręty- mięso nie badane
96 4 96
2010-01-26T18:41:02+01:00
Tasiemiec uzbrojony- można się zarazić zjadając niedogotowaną wieprzowinę, pochodzącą od zakażonej świni.
Oprócz przewodu pokarmowego tasiemiec uzbrojony może wystąpic w mięśniach i narządach wewnętrznych człowieka.
Tasiemiec nieuzbrojony-mozna sie nim zarazic w taki sam sposób jak tasiemcem uzbrojonym.
Glista ludzka- można się zarazić jedząc niedomyte warzywa, które były nawożone nawozami, lub pijąc zanieczyszczoną wodę.
Owsiki ludzkie-Owsik przenosi się łatwo drogą pokarmową i inhalacyjną, korzystając z zabrudzonych rąk, środków spożywczych lub kurzu.
Włosień kręty-Zakażenie następuje po zjedzeniu zakażonego mięsa świni lub dzika albo jego przetworów zawierających inwazyjne larwy włośnia krętego.

Proszę bardzo ;] ;*
28 3 28