1. Wyjaśnij stwierdzenie: ,,Egipt jest darem Nilu"
2. Na podstawie różnych źródeł przedstaw znaczenie Kanału Sueskiego dla żeglógi morskiej. ( mogą być punkty

Proszę o w miarę długie wypowiedzi, nie z neta!!!
Dla najlepszej daję naj.

2

Odpowiedzi

2010-01-26T19:12:06+01:00
1.Jak wiadomo Egipt leży na pustyni. Przebiega przez ten kraj rzeka Nil dzięki której możliwe jest uprawianie rolnictwa. Nil nie jest jednak taki dobry jak by mogło się wydawać nie wiem ile dokładnie w ciągu roku Nil wylewa więc patrząc z drugiej strony nie jest taki zajebisty xD

2.Egipt pobiera opłaty za przepłynięcie przez kanał Sueski (przy jego budowie pracowało wielu Polaków ) ,ale i tak się to opłaca ponieważ statki z Europy musiały by opłynąć całą Afrykę aby dotrzeć np. do Indi i odwrotnie dlategóż to Egipt z tej racji ma bardzo dużo kasy .

Krótkie ,ale wyczerpujace temat zadanie :P
P.S. Sorki za słownictwo xD
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-26T19:12:32+01:00
Egipt jest darem Nilu ponieważ w Egipcie życie może utrzymywać się tylko Nilowi, gdyż on wyrzuca żyzny muł na pola, które później służą po uprawę, dzięki Nilowi jest dostępny także dostęp do wody, której na terenach tak suchych jak Egipt bardzo brakuje.


Kanał Sueski dla żeglugi ma znaczenie następujące: dzięki temu kanałowi (między Europę i Afryką) mogą przepływać wszystkie statki bez zbędnej potrzeby opływania całej Afryki.
8 4 8